محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 4
  • بازدید دیروز : 3
  • بازدید کل : 515

ضربه مهمی به تاتا استیل


ادیشا هلیکوپتر از دولت می خواهد تا سال 19 ژوئن معدن سوکیندا را به فولاد تاتا اختصاص ندهد
17 ژوئن 2014 فولاد تاتا فولاد ، سنگ معدن کروم ، دادگاه عالی ادیشا
در ضربه مهمی به تاتا استیل ، دیوان عالی Orissa دستور داد كه دولت محلی از اختصاص سپرده های كرومیت سوكیندا به Behemoth فولاد بخش خصوصی تا 19 ژوئن ، یعنی تاریخ تعیین شده رسیدگی به پرونده خودداری كند. دادگاه اطلاعیه ای را به تاتا استیل صادر كرد.

در حین رسیدگی به این پرونده ، محکمه دو قاضی متشکل از عدالت B K Nayak و Justice A K Rath به دادخواست هندی فلزات و فرو آلیز (IMFA) دستور داد تا یک نسخه اضافی از دادخواست نوشتاری را به دولت ایالتی اختصاص دهند که در این مورد دستورالعمل را انجام دهد.

حكم دادگاه مهم است كه معدن با ذخاير كل سنگ كروم بيش از 85 ميليون تن به دنبال تجديد سوم اين معدن با دسترسي كامل به اكتشافات معدني است. با این حال ، این پیشنهاد توسط کاربران واقعی سنگ معدن کروم از جمله IMFA معترض شد که دادخواست کتبی را در دادگاه عالی اوریسا ارائه داد. IMFA تصریح کرد که نیاز تاتا استیل به سنگ کروم بسیار کمتر از مقدار اختصاص یافته به آن است. از این رو ، بخشی از ذخایر معدنی باید به کاربران واقعی از جمله IMFA ، Jindal Strips ، Ispat Alloys و Farro Alloys Corporation (Facor) اختصاص یابد.

"تا 19 ژوئن ، هیچ تصمیم نهایی با توجه به اعطای / تمدید اجاره معدن در مورد معادن کرومیت سوکیندا در ولسوالی جاجپور گرفته نمی شود ، همانطور که در کاربرد اجاره معدن IMFA نشان داده شده است." حکم دادگاه.

با مساحت بیش از 406 هکتار از جمله 106 هکتار از جنگلهای جنگلی ، معادن کرومیت در سوکیندا یکی از بزرگترین ذخایر سنگ کروم در ادیشا را در اختیار دارند ، ایالتی که 98 درصد از مواد اولیه فولاد ضد زنگ هند را در اختیار دارد. دومین اعتبار اجاره تمدید برای 20 سال در تاریخ 11 ژانویه 2013 منقضی شده است که سال گذشته به مدت سه ماه تمدید شد. بعداً ، این شرکت به مدت یک سال توسط وزارت محیط زیست و جنگل (وزارت امور خارجه) مجوز کار موقت دریافت کرد که در تاریخ 12 آوریل 2014 منقضی شد. "ما تاکنون هیچ ارتباط رسمی از دولت ایالتی دریافت نکرده ایم. ما درخواست تجدید متقاضیان را داریم که در مراحل مختلف ترخیص است. "

Subhrakant Panda ، مدیر عامل IMFA ، برای اظهار نظر در دسترس نبود.

منابع دولت ادیشا گفتند که آنها در انتظار اظهار نظر از دفتر معادن هند (IBM) هستند. سنگ معدن کروم در ساخت فروم کروم مورد استفاده قرار می گیرد که به نوبه خود در ساخت فولاد ضد زنگ نیز کاربرد دارد.

یک مقام ارشد تولید کننده آلیاژهای بزرگ آهن گفت: "نیاز تاتا استیل به سنگ کروم برای مصارف اسیر به مراتب کمتر از 85 میلیون تن ذخایر طبق برنامه معدن خود در سال 2013 خواهد بود. اینها واقعاً به نفع توسعه مواد معدنی هستند. (فولاد تاتا) کل 406 هکتار را بدست می آورد. به عنوان اولین قدم ، دولت ایالتی باید تقاضای کلیه تولید کنندگان بزرگ را مطابق با ابلاغیه مورخ 3 اکتبر 2012 ، با توجه به اولویت مصرف اسیر ، ارزیابی کند. "Tata Steel درخواست تجدید سوم اجاره معادن ، اما سایر بازیکنان آلیاژ فروت را داده است. در این منطقه درخواست می شود بخشی از ذخایر معدنی به آنها داده شود زیرا از کل ذخایر حدود 85 میلیون تن طبق برنامه مصوب معدن سال 2013 ، نیاز تاتا استیل تنها 16 میلیون تن است که طبق گزارش کمیته شرما ارزیابی شده است. که اساس توزیع کل اجاره نامه قبلاً توسط تاتاس بود. دیوان عالی کشور با صدور رأی در سال 1999 ، کل مساحت 1261 هکتار را که توسط تاتاس برگزار شده بود به پیشنهاد گزارش کمیته شرما توزیع کرد.

فعالان صنعت ترس دارند که اختصاص معادن کامل به فولاد تاتا باعث افزایش چشمگیر قیمت سنگ کروم می شود که این امر می تواند بر سودآوری کاربران نهایی تأثیر بگذارد. قیمت سنگین کروم درجه بالا که در ماه می 22 درصد افزایش یافته بود طبق گزارش شرکت معدن اوریسا (OMC) در حراج خود در اوایل ماه جاری.

حدود 98 درصد از سپرده های کرومی هند در ادیشا و OMC متعلق به دولت ایالتی ، یک فروشنده عمده بازرگان است و یک سوم از بازده را تولید می کند.

014-15 لیست دلخواه.

اگرچه صادرات سنگ آهن به تدریج از 117.37 میلیون تن (MT) در 10-10 سال در سال کاهش یافته و به 12.24 تن در سال 2013-14 رسیده است ، تولید آن نیز در همین مدت از 218.65 MT به 145.48 MT کاهش یافته است که مزایای صادرات کمتر را خنثی می کند. برای تولید کنندگان داخلی فولاد

علاوه بر این ، برای جبران کمبود به دلیل تولید کمتر ، فولاد سازان به وارداتی متوسل شدند که حداکثر 1.87 تن در سال 2010-11 و سپس در سال 2013-14 به 0.37 تن رسید.

"بر این اساس ، توصیه می شود که صادرات 30٪ در صورت سنگ آهن (هر دو توده و جریمه) و 5٪ در مورد گلوله های سنگ معدن ادامه یابد در حالی که ممکن است واردات موجود 2.5٪ برای سنگ آهن و گلوله باشد. این واردات ممکن است به صفر برسد. " همچنین پیشنهاد کرده است که وظیفه سفارشی روی فولاد ضد زنگ pr

  انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 14

مازندران، بسرویه، کوی حق، پلاک 13

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما